REGULAMIN TURNIEJU "LAN ZAMEK CS:GO"
1. Postanowienia ogólne
1.1. Poniższy Regulamin dotyczy turnieju LAN ZAMEK CS:GO, który odbędzie się w dniach 7-8 maja 2016 roku, w Koźminie Wlkp. przy ul. Zamkowej 1.
1.2. Organizatorem Turnieju jest Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Marcińca w Koźminie Wlkp.
1.3. Uczestnicy MUSZĄ zaopatrzyć się we własne klawiatury, myszki, mikrofony oraz słuchawki nauszne lub dokanałowe (pchełki). Organizatorzy nie zapewniają ww. akcesoriów na miejscu turnieju.
1.4. Udział w turnieju jest otwarty dla każdego. Zabroniony jest udział zawodników zbanowych przez system "VAC".
1.5. Każdy z uczestników turnieju zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem oraz jego przestrzegania. Przystąpienie do rozgrywek jest równoważne akceptacji postanowień regulaminu.
1.6. Wstęp dla obserwatorów jest darmowy.
1.7. Zawodnicy zgadzają się na publikowanie zdjęć z ich wizerunkiem w internecie czy też publicznych źródłach (YouTube, Facebook, strona szkolna, prasa lokalna).
2. System rozgrywek
2.1. W turnieju weźmie udział 16 drużyn.
2.2. Turniej odbywa się w formule 5 vs 5.
2.2. O udziale w turnieju decyduje kolejność prawidłowych zgłoszeń oraz wpłat na konto bankowe. Jeżeli zgłosi się więcej drużyn to zostaną przeprowadzone kwalifikacje internetowe.
2.3. Turniej zostanie podzielony na dwa etapy: grupowy oraz pucharowy. Uczestnicy zostaną podzieleni na 4 grupy po 4 drużyny w których obowiązywał będzie tryb podwójnej eliminacji. Dwie drużyny z każdej grupy awansują do kolejnego etapu w którym zastosowany zostanie tryb pojedynczej eliminacji.
2.4. Rozgrywki 7 maja rozpoczną się o godzinie 8:00 i potrwają do godz. +/- 24, natomiast 8 maja rozpoczną się o godzinie 9:00 i potrwają do godziny 18:00 (godziny zakończenia mogą się zmienić).
2.5. Gracze muszą pojawić się minimum 30 min przed rozpoczęciem rozgrywek.
2.6. Mecze w fazie grupowej zostaną rozegrane systemem BO1 natomiast w fazie pucharowej systemem BO3.
2.7. W przypadku remisu (15:15), rozgrywane są dogrywki po każdej ze stron w systemie MR3 z 10000$ na START.
2.8. Mecze rozgrywane będą na konfiguracji ESL5on5.
2.9. Każdej drużynie przysługuję jedna 2-minutowa pauza taktyczna na każdą rozgrywaną mapę.
3. Gracze oraz drużyny
3.1. Jeden zawodnik może być zapisany tylko do jednej drużyny w ramach całego turnieju (dotyczy to także graczy rezerwowych).
3.2. W jednej drużynie może być zapisanych maksymalnie 7 zawodników: 5 zawodników podstawowych i 2 rezerwowych, a każdy z nich musi mieć ukończone 16 lat.
3.3. Każda drużyna jest zobowiązana do wyznaczenia kapitana, który będzie kontaktował się pomiędzy drużyną a organizatorami. Tylko kapitan może dokonywać zmian w drużynie. O wszelkich zmianach należy informować organizatorów.
3.4. Kapitan zgłasza obecność drużyny minimum 30 minut przed planowanym rozpoczęciem spotkania.
3.5. Zabronione jest zmienianie drużyny w trakcie trwania zawodów.
3.6. Zabronione jest używanie nazw graczy i opisów uznawanych za wulgarne lub obraźliwe.
3.7. Zabronione jest przeklinanie, obrażanie i wyzywanie innych użytkowników turnieju.
3.8. Zabronione jest używanie błędów gry.
3.9. Zabronione jest używanie chatu w grze w celu zirytowania/obrażenia przeciwnika.
3.10. Zabronione jest podłączanie swojego PC. Wszystkie mecze rozgrywane będą na sprzęcie udostępnionym przez organizatora.
3.11. Niestosowanie się do zasad wymienionych w pkt.3 może skutkować oddaniem walkowera dla drużyny przeciwnej bądź wykluczeniem z rozgrywek.
3.12. Każdy gracz jest odpowiedzialny za stanowisko przy którym będzie grał i w razie wystąpienia jakichkolwiek uszkodzeń zobowiązany jest ponieść koszty naprawy.
3.13. Osoby, które nie mają ukończone 18 lat zobowiązane są dostarczyć wypełniony formularz (zgodę rodzica/opiekuna) w dniu wydarzenia do stolika organizatorów. W przypadku braku zgody zawodnik zostanie zdyskwalifikowany z turnieju.
4. Mapy turniejowe oraz system odrzucania map:
BO1:
Drużyna A - BAN / Drużyna B - BAN
Drużyna A - BAN / Drużyna B - BAN
Zostaje jedna mapa, która będzie rozgrywana. Wybór stron będzie zależał od wyniku rundy nożowej.
BO3:
Drużyna A - BAN / Drużyna B - BAN
Drużyna A - PICK (1 mapa) / Drużyna B - PICK (2 mapa)
Drużyna A - BAN / Drużyna B - BAN
Zostaje jedna mapa która będzie dodatkową (3) mapą w przypadku remisu. O wyborze strony zadecyduje runda nożowa, która będzie rozgrywana na każdej mapie.
5. Oszukiwanie
5.1. Używanie wszelkich programów zapewniających jakąkolwiek przewagę w czasie gry jest zakazane.
5.2. Jakiekolwiek programy czy modyfikacje zmieniające oryginalną wersję gry są zakazane.
5.3. Zakazane są wszelkie czynności mogące naruszyć prawa autorskie oraz majątkowe wydawcy gry.
5.4. Za niedozwolone zagrania uważa się w szczególności:
- stosowanie wszelkich błędów w grze oraz błędów w projekcie map.
- stosowanie wszelkich cheatów oraz modyfikacji gry.
- stosowanie innych sterowników graficznych niż zainstalowane przez organizatora.
- celowe poddanie meczu przeciwnikowi.
- niesportowe zachowanie rozumiane jako wulgaryzmy, prowokowanie, zachowanie niezgodne z ogólnie rozumianymi normami społecznymi skierowane przeciwko innym uczestnikom wydarzenia
- negatywne wypowiedzi dotyczące organizatorów oraz ich partnerów.
- spóźnienie na mecz większe niż 15 minut, skutkować będzie to walkowerem na korzyść drużyny przeciwnej.
5.5. Zawodnicy muszą niezwłocznie poinformować administratora spotkania o zastosowaniu przez drużynę przeciwną niedozwolonego zagrania pod rygorem utraty prawa do wnoszenia reklamacji po meczu.
5.6. Kara za zastosowanie niedozwolonego zagrania może wynosić od dwóch do czterech punktów dla przeciwnika za każde niedozwolone zagranie a w przypadku trzykrotnego niedozwolonego zagrania w przeciągu meczu, administrator zarządza walkower na korzyść drużyny pokrzywdzonej.
6. Nagrody
6.1. W tegorocznej edycji przewidziane są nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów oraz z wpisowego.
6.2. Podział nagród:
1. Miejsce - Puchar + Medal + QPAD MK-50 + HyperX Cloud Core + PROPAD Large + wlepki CS:GO PROCPU
2. Miejsce - Medal + HyperX Cloud Core + wlepki CS:GO PROCPU
3. Miejsce - PROPAD Large
4. Miejsce - PROPAD Large
7. Wpisowe
7.1. Wpisowe na turniej wynosi 100 zł od drużyny.
7.2. Wpłata na konto jest warunkiem koniecznym zapisania drużyny do turnieju.
7.3. Drużyna zostaje zapisana dopiero kiedy pieniądze zostaną zaksięgowane na naszym koncie.
7.4. Zwrot wpisowego w przypadku wycofania się drużyny, jest możliwy tylko do 22 kwietnia 2016 r. włącznie.
7.5. W przypadku gdy opłatę wniosą 32 drużyny zostaną przeprowadzone kwalifikacje internetowe z których 16 awansuje na turniej LAN a pozostałym drużynom oddamy pieniądze.
8. Sędziowie i administratorzy
8.1. Decyzje sędziów są ostatecznymi i nie podlegają dyskusji.
8.2. Sędziowie główni turnieju: Kamil Szewczyk, Adrian Biernacki, Bartosz Mikołajczyk, Michał Ryba, Waldemar Ratajczyk.
8.3. Administratorzy: Bartosz Mikołajczyk, Kamil Szewczyk, Michał Ryba.
9. Kwalifikacje internetowe
9.1. Jeżeli 32 drużyny wniosą opłatę zostaną przeprowadzone kwalifikacje internetowe.
9.2. Termin rozgrywek internetowych zostanie narzucony przez organizatora i nie będzie podlegał zmianie.
9.3. Wszystkie rozgrywki będą odbywały się wyłącznie na serwerze dostarczonym przez organizatora (wyjątkiem mogą być problemy techniczne niezależne od organizatora).
9.4. 32 drużyny zostaną podzielone na 8 grup po 4 drużyny w których będzie obowiązywał system każdy z każdym BO1 (bez remisów). Dwie najlepsze drużyny z każdej grupy awansują na turniej LAN.
9.5. Rozstawienie drużyn w kwalifikacjach nie będzie miało wpływu na losowanie grup do turnieju LAN.
9.6. System odrzucania map oraz zasady na serwerze (config) będą identyczne jak w przypadku turnieju LAN.
9.7. Każdy zawodnik biorący udział w meczu ma obowiązek nagrywania dem oraz ich przechowywania przez 7 dni po zakończeniu spotkania. Dema muszą być nazwane nickiem gracza oraz zawierać datę nagrania (komenda "record abc", gdzie abc to nazwa dema).W przypadku braku posiadania takowego pliku drużyna automatycznie zostaje wyrzucona z turnieju.
9.8. Kapitan drużyny zobowiązany jest do zgłoszenia obecności min. 15 minut przed planowanym rozpoczęciem meczu.
9.9. Każda drużyna może się spóźnić do 10 minut od ustalonej godziny spotkania. Drużyna która stawiła się na czas, powinna wejść na serwer o wyznaczonej godzinie i po 10 minutach zrobić print screen konsoli uprzednio wpisując komendę "status".
9.10. Mecz może rozpocząć się jedynie w pełnym składzie. Nie można rozpocząć meczu, gdy jednego lub więcej zawodników brakuje. W tym przypadku obowiązuje zasada z pkt 9.9.
9.11. Po każdej zakończonej mapie kapitanowie zobowiązani są dostarczyć dwa screenshot'y. Pierwszy powinien ukazywać wynik spotkania oraz tabelę graczy natomiast drugi konsolę po wpisanej komendzie "status".
9.12. Do komunikacji między drużynami oraz administratorami zostanie utworzona specjalna grupa (tylko i wyłącznie dla kapitanów drużyn) na platformie STEAM, FACEBOOK bądź innej, gdzie kapitanowie będą przesyłać wykonane screenshoty, zgłaszać ewentualne skargi czy przesyłać dema (w razie potrzeby, zgodnie z wytycznymi).
10. Postanowienia końcowe
8.2. Sędziowie główni turnieju: Kamil Szewczyk, Adrian Biernacki, Bartosz Mikołajczyk, Michał Ryba, Waldemar Ratajczyk.
8.3. Administratorzy: Bartosz Mikołajczyk, Kamil Szewczyk, Michał Ryba.
9. Kwalifikacje internetowe
9.1. Jeżeli 32 drużyny wniosą opłatę zostaną przeprowadzone kwalifikacje internetowe.
9.2. Termin rozgrywek internetowych zostanie narzucony przez organizatora i nie będzie podlegał zmianie.
9.3. Wszystkie rozgrywki będą odbywały się wyłącznie na serwerze dostarczonym przez organizatora (wyjątkiem mogą być problemy techniczne niezależne od organizatora).
9.4. 32 drużyny zostaną podzielone na 8 grup po 4 drużyny w których będzie obowiązywał system każdy z każdym BO1 (bez remisów). Dwie najlepsze drużyny z każdej grupy awansują na turniej LAN.
9.5. Rozstawienie drużyn w kwalifikacjach nie będzie miało wpływu na losowanie grup do turnieju LAN.
9.6. System odrzucania map oraz zasady na serwerze (config) będą identyczne jak w przypadku turnieju LAN.
9.7. Każdy zawodnik biorący udział w meczu ma obowiązek nagrywania dem oraz ich przechowywania przez 7 dni po zakończeniu spotkania. Dema muszą być nazwane nickiem gracza oraz zawierać datę nagrania (komenda "record abc", gdzie abc to nazwa dema).W przypadku braku posiadania takowego pliku drużyna automatycznie zostaje wyrzucona z turnieju.
9.8. Kapitan drużyny zobowiązany jest do zgłoszenia obecności min. 15 minut przed planowanym rozpoczęciem meczu.
9.9. Każda drużyna może się spóźnić do 10 minut od ustalonej godziny spotkania. Drużyna która stawiła się na czas, powinna wejść na serwer o wyznaczonej godzinie i po 10 minutach zrobić print screen konsoli uprzednio wpisując komendę "status".
9.10. Mecz może rozpocząć się jedynie w pełnym składzie. Nie można rozpocząć meczu, gdy jednego lub więcej zawodników brakuje. W tym przypadku obowiązuje zasada z pkt 9.9.
9.11. Po każdej zakończonej mapie kapitanowie zobowiązani są dostarczyć dwa screenshot'y. Pierwszy powinien ukazywać wynik spotkania oraz tabelę graczy natomiast drugi konsolę po wpisanej komendzie "status".
9.12. Do komunikacji między drużynami oraz administratorami zostanie utworzona specjalna grupa (tylko i wyłącznie dla kapitanów drużyn) na platformie STEAM, FACEBOOK bądź innej, gdzie kapitanowie będą przesyłać wykonane screenshoty, zgłaszać ewentualne skargi czy przesyłać dema (w razie potrzeby, zgodnie z wytycznymi).
10. Postanowienia końcowe
10.1. Organizator dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu turnieju.
10.2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za problemy z przeprowadzeniem turnieju, jeżeli nastąpiły one na skutek zdarzeń niezależnych od Organizatora. W przypadku wystąpienia poważnych problemów technicznych organizatorzy mają prawo do przełożenia meczu lub dokończenia go w późniejszym terminie.
10.3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie bez podawania przyczyny.
10.4. Wszelkie kwestie sporne nie ujęte w regulaminie rozstrzygają: organizator oraz administratorzy, którzy mogą, lecz nie muszą uwzględnić opinii kapitanów zespołów.
10.5. Zespół po stawieniu się w dniu rozpoczęcia turnieju zgłasza swojego kapitana i tylko zgłoszony kapitan ma prawo reprezentować drużynę przed organizatorem i administratorem turnieju.
10.6. Kapitan zobligowany jest do podania numeru telefonu komórkowego, pod którym będzie dostępny w ciągu całego okresu trwania turnieju.